Veřejný závazek
Poslání
Posláním denního stacionáře Domovinky pro seniory je umožnit osobám starším 60 let, které mají sníženou soběstačnost, být mezi lidmi a zapojit se do nabízených aktivit stacionáře. Uživatelům poskytujeme pomoc a podporu s přihlédnutím k jejich individuálním přáním a zvláštnostem, podporujeme jejich soběstačnost a snažíme se o jejich maximální spokojenost.
Cíle služby
Cílem služby je :
- uživatel navazuje a rozvíjí vztahy se svými vrstevníky
- uživateli je poskytována pomoc a podpora způsobem, který odpovídá jeho přáním a potřebám
- uživatel je podporován v soběstačnosti
- uživatel je podporován v aktivním trávení volného času
Okruh oprávněných osob (cílová skupina)
Cílovou skupinu uživatelů denního stacionáře tvoří osoby starší 60 let bydlící v Ostravě a v celém Moravskoslezském kraji, které mají sníženou soběstačnost a jejichž situace vyžaduje pomoc a podporu od ranních do odpoledních hodin, a to od pondělí do pátku.
Naše služba není určena:
- osobám, které se nejsou schopny ani s podporou přemístit či přesunout z vozíku
na křeslo, WC
Zásady poskytování služby
Oporou naší práce jsou diakonické hodnoty:
MILOSRDENSTVÍ pro nás znamená pracovat s laskavostí a srdcem na pravém místě.
Pracujeme poctivě a profesionálně. FORTELNOST nás nutí neustále se zlepšovat.
Tvoříme SPOLEČENSTVÍ, jsme tým, který táhne za jeden provaz.
NADĚJE nám otevírá cesty…
V souladu s těmito hodnotami dodržujeme následující zásady poskytování služby:
- Zásada respektování hodnot uživatele – respektujeme životní hodnoty uživatele
a máme úctu k jeho jedinečnosti a odlišnosti. - Zásada respektování volby uživatele – uživatel může v zařízení a také při řešení své nepříznivé situace uplatňovat svou vůli, jednat na základě svých rozhodnutí, být sám sebou, s porozuměním důsledků své volby.
- Zásada rovného zacházení – přistupujeme rovně ke všem uživatelům, neupřednostňujeme jednoho uživatele na úkor jiných.
- Zásada individuálního přístupu – přistupujeme ke každému uživateli individuálně dle jeho potřeb, přání a zvyklostí.
- Zásada profesionálního poskytnutí služby – služby poskytujeme profesionálně. Rozšiřování vědomostí a zdokonalování schopností nám umožňuje poskytovat kvalitní služby.
- Zásada partnerství – spolupráce – uživatel je v rovnocenném postavení k pracovníkovi, není pasivním příjemcem, ale aktivním partnerem.
- Zásada nezávislosti – snažíme se o udržení a zvýšení soběstačnosti uživatele, nikoli o posílení závislosti.
- Zásada flexibility – služba je v průběhu času přizpůsobována potřebám uživatele.